Siirry sisältöön
Voinko olla raskaana?
ID 279280
semmosel asial et yritettiin poikayståbön kans yhdyntää ekaa kertaa mut ei sit noussu poikaystävän penis ja me yritettiin molemmat sitä saada kaikin tavoin ja me koskettiin sitä paljain kösin ja sit laitettii myös kondomi paikoille ja se tuli mun päälle ja yritettiin siin kans mut eihön siitä oikee mitää tullu ku ei seisonu mut koskin ite nopeesti omaa emätintä samalla ködellä ku olin koskenu poikayståvön penistä ja nyt nua huolettaa raskaus😐 Penis ei koskaan köynyt mun sisällä, kondomi oli koko ajan kun oli sukuelimet löhekköin, poikaystävö ei lauennu mut pelottaa et mun sormista nyt jostai toihutipasta on tullu yks siittiö joka on trttunu mun sormee on kuitenki mennu mun sisää ja nyt mul kasvaa joku lapsi mun sisällö😭😭😭oon 15 en haluu lasta

Asiantuntija vastaa
20.06.2022 klo 11:43 , Väestöliitto
Hei, ja kiitos yhteydenotostasi nettineuvontaan!
Hienoa, että olette vastuullisesti huolehtineet ehkäisystä hankkimalla kondomeja ennen ensimmäistä yhdyntää. Kondomi on oikein käytettynä tehokas tapa ehkäistä raskauden mahdollisuus penis-emätinyhdynnässä. Lisäksi kondomi ja suuseksisuoja ovat ainoita tapoja suojautua seksitaudeilta. Kondomin käytöstä voi lukea lisää esimerkiksi Kumita-kampanjan sivulta Miksi ja miten kondomia käytetään.
Tavallisimmin raskaus alkaa penis-emätinyhdynnästä, jossa ei ole käytetty raskaudenehkäisyä. Periaatteessa siemennestettä voi myös päästä emättimeen sormien kautta, mutta se ei ole yleinen tapa tulla raskaaksi. Myös esiliukasteessa, eli touhutipoissa voi olla siittiöitä, mutta ei aina. Täältä voit lukea lisää tietoa siitä, miten raskaus alkaa. Täältä taas löydät lisää tietoa touhutipoista, eli esiliukasteesta.
Kuvaamassasi tilanteessa, jossa samalla kädellä on koskettu penistä ja sitten emätintä, on raskauden mahdollisuus todella pieni. Jos säännölliset kuukautiset jäävät tulematta, voi tilanteen varmistaa tekemällä raskaustestin. Raskaustestin tekemisestä voi lukea lisää täältä. Jos raskauden mahdollisuus aiheuttaa kovasti huolta, voi asiasta keskustella esimerkiksi kouluterveydenhoitajan kanssa. Jonkin menetelmän pohtiminen raskauden ehkäisyyn kondomin käytön lisäksi voi toisinaan olla avuksi.
On tosi tavallista, että seksi ei suju suunnitelmien mukaan. Esimerkiksi erektio ei aina tulekaan toivotulla hetkellä, tai se lopahtaa kesken seksin. Muun muassa stressi, jännitys, kiire, tai suorituspaineet voivat vaikuttaa erektioon niin, ettei toivotulla hetkellä seisokaan. Erektiota ei yleensä voi pakottaa. Avuksi voivat olla avoin keskustelu aiheesta, jonkin kiihottavan asian tekeminen tai seksitavan vaihtaminen, mahdollisimman rento tunnelma, sekä ymmärtäväinen suhtautuminen siihen, että aina ei seiso. Artikkelistamme voi lukea lisää tietoa siitä, millaiset asiat voivat vaikuttaa siihen, ettei seiso.
Jos seksiin tai ehkäisyyn liittyvät asiat mietityttävät, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan asiasta tarkemmin seksuaalineuvonnan chattiimme.