Siirry sisältöön
Mitä tehdä jos kiihottuu julkisella paikalla?
ID 261914
Hei olen 16 vuotias tyttö. Minua mietityttää se että kun olen koulussa tai jossain julkisessa paikassa kiihotun ja pimppi alkaa tulla märäksi kun näen komean pojan josta haluaisin että se hieroaisi minun pimpin. Onko se Normaalia? Mitä sille voi tehdä?

Asiantuntija vastaa
15.10.2021 klo 10:55 , Väestöliitto
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Pohdit kysymyksessäsi kiihottumista koulussa ja julkisella paikalla. Kiihottuminen on kehon tapa reagoida seksuaalisesti miellyttävään ja kiihottavaan asiaan. Samalla mieleen voi tulla fantasia siitä, että mitä jos kyseisen ihmisen kanssa olisi seksiä. Kiihottuminen on tunne, joka menee ohi, eikä sen seurauksena tarvitse välttämättä tehdä mitään. Sinulla on  myös lupa fantasioida, mutta on tärkeää tunnistaa se, kuinka monia fantasioita ei voi tai pidäkään toteuttaa.
On tavallista, että murrosiässä seksuaalista kiihottumista tapahtuu usein ja toisinaan yllättävissäkin tilanteissa. Syy siihen on muuttuneessa hormonitoiminnassa, joka aiheuttaa erilaisia muutoksia kehossa ja mielessä. Täältä voit lukea lisää siitä mitä kiihottuminen  tarkoittaa.
Mikäli se tuntuu hyvältä ajatukselta, voi omassa rauhassa itsetyydyttää.  Itsetyydytykselle tulee varata sellainen aika ja paikka, ettei tule häirinneeksi muita ja toisaalta ei tule myöskään itse häirityksi. Täältä voit lukea lisää itsetyydytyksestä.
Voit tulla juttelemaan aiheesta myös seksuaalineuvontachattiin.