Siirry sisältöön
Voiko kumihanskoja käyttää itsetyydytyksessä?
ID 249168
Moi! Oon 12-14v poika ja oon vähän aikaa sitten alkanut runkkaamaan. Kysyn siis onko kumihanskoja hyvä käyttää runkkauksessa jos esim. Vetää käteen? Jos niin minkälaisia? Entä liukastusaine onko se hyvä olla?

Asiantuntija vastaa
16.04.2021 klo 13:43 , Väestöliitto
Hei ja kiitos yhteydenotostasi nettineuvontaan.
Kysyt viestissäsi voiko kumihanskoja käyttää itsetyydyksessä. Kumihanskoja ei tarvitse käyttää itsetyydyksessä, vaan itsetyydyttää voi paljain käsin. On kuitenkin hyvä huolehtia, että kädet ovat puhtaat ennen itsetyydyttämistä. Jos kumihanskat kuitenkin tuntuvat kiinnostavalta ajatukselta ottaa mukaan itsetyydytykseen, niin toki niitä voi kokeilla, mutta välttämätöntä niiden käyttö ei ole. Itsetyydytyksestä voit lukea lisää täältä.
Mainitsemasi liukuvoide on hyvä apu luistoa lisäämään. Se lisää nautintoa ja suojaa herkkiä ihoalueita ja limakalvoja rikkoutumiselta. Liukuvoidetta voi ostaa esimerkiksi päivittäistavarakaupoista. Myös jotkut öljyt sopivat peniksen hyväilyyn liukuvoiteena, mutta öljyn soveltuvuus hommaan kannattaa varmistaa etukäteen. Liukuvoiteesta lisätietoja voit lukea täältä.
Voit tulla juttelemaan aiheesta myös seksuaalineuvontachattiin.