Siirry sisältöön
Raskauden mahdollisuus
ID 305275
Hei en harrastanut seksiä mutta hänellä oli alushousut ja minulla stringit ja ne koski useita kertoja sen jälkeen kun oli runkkanut häntä. Hän laitoi samat bokserti jalkaa ja istui hänen päällä alushousissa ja nyt mua pelottaa se että onko se maholista tulla raskaaksi siitä vaikka emme harrastaneet seksiä.T 15v joka toivottavasti yliajatele

Asiantuntija vastaa
01.03.2024 klo 10:36 , Väestöliitto
Hei,
kiitos yhteydenotostasi.
Kuvailemassasi tilanteessa raskauden alkaminen ei ole todennäköistä, sillä siittiöt eivät pysy toimintakykyisenä kehon lämpötilan ulkopuolella. Raskaus voi alkaa tuoreen siemennesteen päätyessä emättimeen, mutta kuvailemassasi tilanteessa näin ei ole käynyt? Lue lisää raskauden alkamisesta artikkelistamme.
Koska raskauden mahdollisuus huolestuttaa sinua, niin suosittelen sinua tekemään raskaustestin reilun kolmen viikon kuluttua kuvailemastasi seksitilanteesta. Raskaustesti on luotettavin keino todeta, onko raskaus alkanut vai ei. Raskaustestejä saa ostettua isommista ruokakaupoista ja apteekeista. Voit kysyä myös kouluterveydenhoitajalta, voitko tehdä raskaustestin hänen vastaanotollaan. Lue tarkemmin raskaustestistä artikkelistamme.
Nyt voisi olla myös hyvä hetki miettiä vaihtoehtoja raskauden- ja seksitautien ehkäisyyn, jotta jatkossa välttyisit samanlaiselta huolelta ja murehtimiselta. Jos haluat aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, niin varaa aika oman hyvinvointialueesi ehkäisyneuvolaan tai ota yhteyttä terveysasemalle tarkempien ohjeiden saamiseksi. Voit lukea tarkemmin eri ehkäisyvaihtoehdoista artikkelistamme.
Toivottavasti vastauksestani on sinulle apua. Voit halutessasi tulla keskustelemaan tästä lisää Seksuaalineuvontachattiimme.