Siirry sisältöön
Voiko tulla raskaaksi käsissä olevan sperman välityksellä?
ID 306600
Voiko tulla raskaaksi jos on ollut tekemisissä sperman kanssa, mutta ei ole ollut yhdynnässä mutta on tyydyttänyt? Kädet pestt ennen tyydytystä yms

Asiantuntija vastaa
10.04.2024 klo 17:51 , Väestöliitto
Hei,
kiitos yhteydenotostasi! Raskaus voi alkaa, jos tuoretta siemennestettä päätyy tavalla tai toisella emättimeen. Periaatteessa raskaus voi siis alkaa muutenkin kuin yhdynnässä. Raskauden alkaminen ei ole mahdollista, jos spermaa on ollut käsissä, mutta kädet on pesty ennen kuin niillä kosketetaan emättimeen. Voit lukea lisää raskauden alkamisesta artikkelistamme.
Jos raskauden alkaminen mietityttää, niin paras tapa selvittää, onko raskaana, on raskaustestin tekeminen. Se tulee tehdä oikea-aikaisesti ja käyttöohjeita noudattaen, luotettavan tuloksen saamiseksi. Voit lukea lisää raskaustestistä artikkelistamme.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Voit tulla halutessasi juttelemaan aiheesta lisää seksuaalineuvontachattiimme.