Siirry sisältöön
Voiko itsetyydyttämisestä tulla raskaaksi?
ID 196273
Moi oon 15 tyttö ja mua pelottaa kauheesti että olen raskaana. En oo ikinä harrastanut seksiä, mutta olen itsetyydyttänyt. Olen itsetyydyttänyt yksin ja minua pelottaa että olen jollain tavalla voinut silti tulla raskaaksi jos jostain on kulkeutunut spermaa käsiini. Menkat ovat yli viikon myöhässä ja mulla on pahoinvointia ja sen semmosta. Onko mahdollista että oisin vai onko tämä jotain muuta?

Asiantuntija vastaa
31.07.2020 klo 11:48 , Väestöliitto
Hei ja kiitos raskautta koskevasta viestistäsi.
Tosi hyvä, että selvität asiaa, joka pelottaa sinua. Kertomasi perusteella, et voi olla raskaana, koska olet harrastanut seksiä ainoastaan itsesi kanssa. Siittiöt pysyvät kehon ulkopuolella toimintakykyisenä hetken ja kerrot olleesi tilanteessa yksin, joten raskauden alkaminen ei ole mahdollista. Kun raskaus mietityttää syystä tai toisesta johtuen, niin asiaan saa varmuuden tekemällä raskaustestin. Voit lukea raskaustestin tekemisestä lisää vastaukseni alla olevien linkkien kautta.
Kuukautiskierrossa voi tapahtua muutoksia myös sairastelun, stressin, kovan liikunnan ja nopeiden painonvaihtelujen seurauksena. Jos raskauden mahdollisuutta ei ole tai se on poissuljettu, niin kuukautisten odottamista voi odotella parikin kuukautta. Sen jälkeen asiaa on kuitenkin hyvä selvitellä tarkemmin lääkärin kanssa. Myös pitkään jatkuvaa pahoinvoinnin tunnetta kannattaa selvitellä lääkärin avustuksella. Ohjeet lääkäriajan varaamiseen löydät alla olevien linkkien kautta.
Toivottavasti vastauksestani on sinulle apua. Voit tulla myös juttelemaan asiasta lisää työntekijämme kanssa maanantaina 3.8.2020 kesätauolta palaavaan seksuaalineuvontachatiimme.