Siirry sisältöön
Voiko ehkäisypillereillä siirtää kuukautisia turvallisesti?
ID 270121
Onko ehkäisypillereillä menkkojen skippaaminen vaarallista. Tai voiko se siis olla haitallista jos syö kaks laattaa peräkkäin jos ei haluu menkkoja vielä sillon ku niitten kuuluis tulla?

Asiantuntija vastaa
26.01.2022 klo 10:20 , Väestöliitto
Hei ja kiitos yhteydenotostasi.
Pohdit viestissäsi, onko ehkäisypillereiden avulla menkkojen siirtäminen vaarallista. Ehkäisypillereillä voi kyllä siirtää kuukautisia turvallisesti, eikä kuukautisten siirtämisestä ole mitään haittaa. Kovin monia kuukausia menkkojen siirtäminen ei yleensä onnistu, sillä ongelmaksi muodostuvat läpäisyvuodot. Täältä voit lukea lisää aiheesta. Yhdistelmäehkäisypillereissä ohjeet kuukautisten siirtoon voit tarkistaa pakkauksen ohjeesta tai lääkäriltäsi. Täällä on kerrottu enemmän tietoa siitä, miten kuukautisia voi siirtää.
Mikäli kuukautisten siirto jäi vielä mietityttämään, olethan yhteydessä terveydenhuoltoon, josta sinulle osataan antaa parhaiten ohjeet juuri sinun tilanteeseesi. Täältä voit lukea lisää siitä miten pääsee lääkäriin.