Siirry sisältöön
Onko normaalia antaa koiran nuolla genitaaleja?
ID 279856
Minua on alkanut vaivaamaan ja kaduttamaan eräs aiemmin useammin tekemäni asia… olen antanut koiran nuolla alapäätäni ja nyt pelottaa, että minulla on oikeasti jotakin tosi pahasti vinossa päässä… Olenko ihan sairas? Enää en todellakaan tällaista edes harkitse ja tämä kaduttaa todella paljon… en ole asiasta pystynyt puhumaan kenellekään….

Asiantuntija vastaa
04.07.2022 klo 12:22 , Väestöliitto
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kerrot viestissäsi, että olet antanut koiran nuolla genitaalejasi ja olet huolissasi tapahtuneesta. Kerrot myös, että et ole pystynyt puhumaan asiasta kenenkään kanssa. Hienoa, että olit yhteydessä nettineuvontaan! Usein vaikeasta asiasta kertominen helpottaa olotilaa. Vaikeiden tunteiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin.
Seksuaalisten tekojen tulisi aina perustua suostumukseen, josta voit lukea lisää täältä. Se tarkoittaa, että seksiin osallistuvien pitää pystyä ilmaisemaan olevansa halukkaita tekemään seksiä. Seksuaaliset teot eläinten kanssa eivät ole Suomessa laittomia. Usein silti ajatellaan, että eläin ei pysty ilmaisemaan suostumustaan seksille ja siksi seksuaaliset teot eläinten kanssa tulisi olla kiellettyjä.
Kuvaamasi kertaluonteinen tapahtuma ei kuitenkaan tee sinusta sairasta tai rikollista. Nuoruuteen kuuluu oman seksuaalisuuden tutkiminen ja siihen tutustuminen. On melko tyypillistä, että erityisesti murrosiässä ja seksuaalisuuden herätessä huomaa haluavansa kokeilla erilaisia seksuaalisia asioita. Joskus omat kokeilut voivat tuntua jälkikäteen hävettäviltä tai noloilta. On kuitenkin hyvä tietää, että kokeiluissa ei ole mitään pahaa tai vaarallista, niin kauan kun niistä ei ole vahinkoa itselle tai muille. Erityisesti erilaiset seksifantasiat ovat aina sallittuja, sillä ne tapahtuvat oman mielen sisällä ja niiden avulla voi saada nautintoa asioista, joita ei välttämättä voisi toteuttaa käytännön elämässä. Voit lukea lisää seksifantasioista täältä.
Jos tapahtunut edelleen painaa sinua, voit tulla juttelemaan seksuaalineuvontachattiin. Chatin aukioloajat löytyvät täältä. Voit myös halutessasi varata ajan ajanvarauschattiin. Vapaat ajat ajanvarauschattiin löytyvät täältä.