Siirry sisältöön
Voiko rinnat olla erinäköiset?
ID 283409
Moi, oon 15 vuotias tyttö, mun kuukautiset alkoi jo 9 vuotiaana rinnat on kehittynyt jo aika hyvin, mua vaan huolestuttaa kun ne on tosi eri näköiset, vasemman puolen rinta on selvästi täydempi ja nänni on ylempänä, kun taas oikean puolen rinta roikkuu alempana ja on ihan hiukan pienempi, kun tääs nänni siinä on isompi. Tuleeko näistä ikinä symmetriset?

Asiantuntija vastaa
09.09.2022 klo 12:15 , Väestöliitto
Kiitos yhteydenotosta nettineuvontaan!
Pohdit viestissäsi rintojen symmetrisyyttä, ja kehitystä.
On itseasiassa hyvin tavallista, että rinnat ovat eri kokoa kuten myös nännit ja nännipihat. Rinnat voivat roikkua myös hieman eri korkeudella. Samaan tapaan ihminen ei ole symmetrinen muualtakaan kehosta, kun tarkastellaan kehon vasenta ja oikeaa puolta.
Tämä voi aiheuttaa huolta ja epävarmuutta, mutta on tärkeää tietää, että näin asia usein on etenkin nuorilla, ja rinnat ylipäänsä muuttavat kokoaan ja muotoaan läpi elämän. Ne eivät siis tule pysymään samannäköisinä. Pelkästään kuukautiskierto tai lämpötila voi vaikuttaa hetkellisesti rintojen tuntuun ja ulkonäköön. Täältä löydät lisää tietoa rinnoista ja niiden kehityksestä.
Toivottavasti vastauksesta on apua pohdinnoissasi!