Siirry sisältöön
Mitä tehdä, kun olen rakastunut opettajaani?
ID 285248
Olen 13v tyttö ja olen rakastunut musiikinopettajaani (43v mies). Hän on todella komea ja hän on tosi smash. Olen nähnyt seksiunia hänestä ja haluaisin harrastaa seksiä hänen kanssaan, mutta pelkään että hän ei haluaisi samaa kuin minä. Miten tiedän, jos hän pitää minusta? Olen todella epätoivoinen, ja haluan harrastaa seksiä hänen kanssaan enemmän kuin mitään muuta. Joka kerta kun soitan rumpuja ja hän pitää kädestäni auttaakseen minua minusta tuntuu että minulla on perhosia vatsassani. Mitä minun pitäisi tehdä?

Asiantuntija vastaa
16.10.2022 klo 14:32 , Väestöliitto
Hei ja kiitos yhteydenotostasi!
Kerrot olevasi rakastunut musiikinopettajaasi ja pohdit, kuinka toimia tässä tilanteessa. Hienoa, että kysyt neuvoa tilanteeseesi. Omaan opettajaan ihastuminen on tavallista ja tunteesi sekä pohdintasi ovat hyvin normaaleja ja luonnollisia. Täältä voit lukea lisää nuoruuden seksuaalikehitykseen tavallisesti liittyvistä ilmiöistä.
Koska ikäeronne on valtavan suuri, ei välillenne voi rakentua romanttista suhdetta. Opettajasi syyllistyy rikokseen, mikäli hän millään tapaa lähestyy sinua romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Tilanteen vakavuutta lisää se, että ihastuksesi kohteella on auktoriteettiasema sinua kohtaan opettajanasi. Täältä voit lukea lisää suojaikärajoista.
Kerrot, että haluaisit harrastaa seksiä opettajasi kanssa. Tässä olisi niin ikään kyse rikoksesta. Kaikenlaiset tunteet, mielikuvat ja fantasiat ovat kuitenkin sallittuja. Mikäli harrastat itsetyydytystä, voit käyttää siinä mitä tahansa haluamiasi mielikuvia.
On tavallista, että joskus elämässä ihastuu henkilöön, jonka kanssa suhteen muodostaminen ei ole mahdollista. Vaikka ihastumisen tunne on positiivinen, se, ettei tunteen mukaan voi toimia, saattaa harmittaa. Useimmiten kuitenkin vahvatkin ihastumisen tunteet menevät ajan kanssa ohitse.
Pohdit, mitä voisit asialle tehdä. Usein niistä asioista puhuminen auttaa, jotka painavat mieltä ja sydäntä.  Halutessasi voit jutella tunteistasi esimerkiksi luottoystävän kanssa. Mutta voimme jutella tunteistasi ja kaikesta tähän liittyvästä myös meidän palveluissa. Seksuaalineuvontachat on ilmainen ja nimetön, ja sen aukioloajat löydät täältä.
Lopuksi, on hyvä muistaa, että mikäli opettajasi käyttäytyy sinua kohtaan millään tapaa häiritsevästi, vaikka se tuntuisi sinusta mukavalta, se ei ole hyväksyttävää käytöstä opettajalta.  Ja silloin asiasta tulee silloin kertoa luotettavalle aikuiselle kuten vanhemmalle, toiselle opettajalle tai jollekin luottoaikuiselle.
Toivottavasti tästä vastauksesta oli sinulle apua!