BETA Siirry sisältöön

Poikien Puhelin

Soittoajat

ma - pe, klo 13:00-18:00

Väestöliiton Poikien Puhelin on auttava puhelinpalvelu alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille. Meiltä saat suoria vastauksia suoriin kysymyksiin.

Poikien Puhelimeen vastaa aina aikuinen, ammatillisesti poikien maailmaan perehtynyt mies. Palvelussa tarjoamme kuuntelevaa korvaa, hyödyllistä tietoa sekä pyrimme auttamaan tai ohjaamaan apuun kaikissa elämään liittyvissä pulmissa.  Puhelu on soittajalle maksuton ja soittaa voi nimettömänä

Poikien Puhelimella on myös arkisin klo 15:00-17:00 päivystävä chat, jonka löydät osoitteesta www.poikienpuhelin.fi.

 

Poikkeuksia aukioloajoissa

Ei poikkeuksia tiedossa.

 

Palvelun ongelmatilanteet ja jonotus

Puhelinpalvelu on ajoittain ruuhkainen ja olemme pahoillamme, jos joudut jonottamaan pitkään (etenkin kun odotusmusiikki on mitä on). Päivystäjämme vastaavat kaikille jonotusjärjestyksessä. Mikäli jonossa oleminen turhauttaa, voit vaihtoehtoisesti siirtyä chat-palveluumme, jossa on harvemmin jonoa, tai soittaa myöhemmin uudelleen. Jonojen pituus vaihtelee päivästä ja kellonajasta riippuen.

Poikien Puhelin on pääsääntöisesti auki arkipäivisin. Poikkeuksista ja esimerkiksi joulun ja kesän aukioloajoista ilmoitamme palvelumme kotisivuilla, somessa ja puhelinnauhoitteissa.

Jos sinulla on hätätilanne, soita yleiseen hätänumeroon 112.

 

Luottamuksellisuus ja tietojen kerääminen

Poikien Puhelimen päivystäjät tekevät kirjauksia puheluiden ja chat-keskusteluiden määristä sekä sisältöjen aihealueista. Näin kerätään tietoa raportoinnin ja palvelun kehittämisen tarpeisiin. Emme kuitenkaan kerää palvelun käyttäjistä mitään henkilötietoja.

Puhelinpalveluun soittaessasi päivystäjä ei näe puhelinnumeroasi, eikä käytyä keskustelua tallenneta. Chatissa IP osoitteesi näkyy kanssasi keskustelevalle päivystäjälle, mutta emme näe sen perusteella henkilö- tai yhteystietojasi. IP soitteita ei kerätä talteen, vaan myös ne poistetaan palvelimelta säännöllisesti, samoin kuin chatissa kirjoitetut viestit.

Poikien Puhelin kuuluu Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet) ja on sitoutunut neuvottelukunnan eettisiin periaatteisiin.

Poikien Puhelimen työntekijät tekevät kirjauksia puheluista ja chatkeskusteluista. Näin kerätään tietoa raportoinnin, tiedottamisen ja kehittämisen tarpeisiin. Poikien Puhelin kuuluu Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet) ja on sitoutunut neuvottelukunnan eettisiin periaatteisiin.

 

Hätätilanteet

Keskustelussa voi joskus tulla esille, että tarvitset muutakin kuin keskusteluun pohjautuvaa tukea. Päivystäjät voivat silloin ohjata sinua sinulle oikeisiin palveluihin tai voitte yhdessä päivystäjän kanssa pohtia muuta ratkaisua tilanteeseesi. Mikäli kyseessä on akuutti hätätilanne, lastensuojelullinen huoli tai rikos, tulee meidän olla keskustelutietojen pohjalta yhteydessä hätäkeskukseen, lastensuojeluviranomaisiin tai poliisiin. Pyrimme tällaisissakin tilanteissa avoimuuteen ja toimimaan kanssasi yhteistyössä.

Myös hätätilanteiden jälkeen olet tietysti tervetullut Poikien Puhelimeen juttelemaan kanssamme.

Oliko tästä sinulle apua?

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

Kannattaako virittää mopo?

Jos aikomuksenasi on pärisytellä mopolla julkisella paikalla, niin emme suosittele kyseisen ajoneuvon virittämistä. Onnettomuusriskit kasvavat,...

Miten tunnistaa epäluotettavan nettitutun?

Kannattaa olla tarkkana jos ainoastaan verkosta tuttu tyyppi kyselee seksistä, sukuelimistä, erektiosta, pimpin kostumisesta, itsetyydytyksestä tai...

Mitä tarkoittaa grooming?

Groomingilla tarkoitetaan internetin välityksellä tapahtuvaa lapsen tai nuoren houkutteluprosessia, jonka seurauksena hyväksikäyttäjä pystyy...