Siirry sisältöön
Onko normaalia, että kivekset nousevat "sisään" sekstaillessa?
ID 306614
M15 Kun masturboin tai harrastan seksiä erilaisimmissa asennoissa tai ihan normaaleissa välillä toinen tai molemmat kiveksistäni “nousee” penikseni korkeudelle niinkuin “sisääni”. Tämä on yht äkkiä ilmennyt eikä ole ollut ennen Onko normaalia?

Asiantuntija vastaa
11.04.2024 klo 13:48 , Väestöliitto
Hei,
kiitos yhteydenotosta, hyvä kun tulit kysymään asiaa, joka sinua mietityttää. Kivesten nousemista ja laskeutumista säätelevät kivesten kohottajalihakset eli cremaster-lihakset. Näiden lihasten tarkoituksena on säädellä kivesten oikeanlaista lämpötilaa. On tavallista, että kun henkilö kiihottuu, kivekset nousevat ylös. Jos cremaster-lihas supistuu oikein voimakkaasti, se voi hetkellisesti imaista kiveksen osittain tai kokonaankin nivuskanavaan  eli ”kehon sisään”. Jos kives palautuu takaisin kivespussiin ja kivekset ovat pääasiassa siellä pussissaan, se on aivan normaalia, eikä asiasta tarvitse olla huolissaan. Mikäli kivekset eivät palaudu pian takaisin pusseihin tai asiaan liittyy kipua, kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Voit tulla halutessasi juttelemaan aiheesta lisää seksuaalineuvontachattiimme.