Siirry sisältöön
Onko mahdollista, että tyttöystäväni on raskaana?
ID 193579
Hei olen 15v poika ja tyttösystäväni on 14. Ollaan oltu seurustelleet noin 8 kuukautta, ja olemmet tehneet seksiä useammin kuin kerran. Haluasin va kysyä että onko mahdoslista että tyttöystäväni on raskaana, kun harastimme seksiä noin muutama päivä ennen kuukautisten alkuu ja sen pitäis alkaa 20-24 päivä .nyt on 25 päivä eikä ne ole vieläkään alkaneet. Ja kyllä kondomia

Asiantuntija vastaa
30.06.2020 klo 14:45 , Väestöliitto
Hei, ja kiitos kysymyksestäsi, jossa pohdit, voisiko tyttöystäväsi olla raskaana. Suojaamattoman penis-emätinyhdynnän jälkeen raskaus on mahdollinen, mutta mikäli olette käyttäneet kondomia koko yhdynnän ajan eikä se ole mennyt rikki, on raskauden mahdollisuus äärimmäisen pieni. Oikein käytettynä kondomi on erittäin luotettava ehkäisymenetelmä.
Se, että kuukautiset ovat muutaman päivän myöhässä, voi selittyä siis muillakin syillä. Näistä voitte lukea lisää alla olevista vihreistä linkkilaatikkoista. Kuitenkin raskaustesti kannattaa tehdä nyt varmuuden vuoksi, koska teillä on ollut seksiä ja kuukautiset ovat myöhässä.  Tarkemmat ohjeet raskaustestin tekemiseen löytyy myös alla olevista linkeistä.
Tätä kirjoittaessa pidän todennäköisenä, että tyttöystäväsi kuukautiset ovat alkaneet ihan normaalisti ja olet päässyt huolestasi. Mikäli näin ei kuitenkaan ole ja asia mietityttää, voit soittaa tai chatata heinäkuussa Poikien Puhelimeen.