Siirry sisältöön
Miten voisin saada orgasmin?
ID 287803
En pysty saamaan orgasmia ollenkaan, en masturbaation enkä seksin avulla. Oon koitttanut kaikkea, vibraattoria, ympäristön muuntelemista ja ties mitä tekniikoita. Luulen että se johtuu käyttämistäni masennuslääkkeistä mutta en pärjää ilman niitä, mulla on sellainen olo kuin olisin rikki ja en normaali. Mitä mun pitäis tehdä? Omistan siis naisen sukuelimet

Asiantuntija vastaa
07.12.2022 klo 14:22 , Väestöliitto
Kiitos yhteydenotosta nettineuvontaan!
Kerrot orgasmin saamisen haasteista viestissäsi. Kerrot, että olet koittanut sen suhteen monenlaisia asioita, ja uskot haasteiden johtuvan masennuslääkkeiden käytöstä. Kerrot myös hankalista fiiliksistä ja ajatuksista itseesi liittyen.
Haluan sanoa heti alkuun, että tämä haaste ei tee sinusta rikkinäistä tai viallista ihmistä. Seksuaaliseen nautintoon ja orgasmin saamiseen liittyvät pulmatilanteet ovat tavallisia haasteita! Monet pohtivat samaa asiaa etkä ole pohdintojesi kanssa yksin. Monesti tämäntyyppisissä tilanteissa osataan auttaa parhaiten, kun tilanteesta voidaan keskustella tarkemmin, joten rohkaisen sinua tulemaan juttelemaan seksuaalineuvontachattiimme, mikäli olet 13-19-vuotias. Chatin löydät täältä maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin hieman eri kellonaikoihin. Mikäli olet yli 19-vuotias, mutta alle 34-vuotias, tarjoamme seksuaalineuvontaa ajanvarauksella. Ajan pääsee tällä hetkellä varaamaan helpoiten päivystävän seksuaalineuvontachatin kautta. Vuoden alusta avaamme avoimia aikoja chattiin säännöllisesti, ja vapaita aikoja voi kurkkia täältä. Mikäli olet yli 34-vuotias, voit kurkata ilmaisia seksuaalineuvonnan palveluita esimerkiksi Sexpolta. Voit myös lähestyä yksityisesti palvelevia seksuaaliterapeutteja tai -neuvojia asiassasi.
Tässä viestissä haluan kuitenkin lopuksi sanoa, että mielialalääkkeillä voi olla tämäntyyppisiä vaikutuksia seksuaaliseen nautintoon, mutta niiden käytöstä huolimatta tyytyväisyyttä seksuaaliseen nautintoon voidaan vahvistaa eri tavoin. Monesti voidaan lähteä liikkeelle siitä, että pohditaan, onko orgasmia joskus saanut ja tutkitaan sitä, mikä itselle ylipäätään tuottaa seksuaalista nautintoa tällä hetkellä. Tämä kuitenkin vaatii pureutumista jokaisen henkilökohtaiseen tilanteeseen.
Tervetuloa chattiimme juttelemaan aiheesta lisää!