Siirry sisältöön
Mitä teen, ku minulla on outo fetissi?
ID 319627
Minua ahdistaa tosi paljon. Olen 22 vuotias nainen ja minulla on erikoinen fetissi. Se on ollut jo ihan pienestä asti. Se on siis feederismi tai joku että isot vatsat kiihottaa minua. Minull on poikaystävä joka on siis laiha eikä sillä ole minulle mitään väliä. Se asia mikä minua ahdistaa on se, että kun itsetyydytin noihin ajatuksiin ja minulla on todella syyllinen olo. Tuntuu kuin ”pettäisin” poikaystävääni. Haluan olla normaali enkä jaksa tätä.En halua että minulla on jokin erilainen ja outo ja ällöttävä fetissi. Miksen voi olla vaan normaali. Tämä ahdistaa ja itkettää minua paljon enkä tiedä mitä trhdä. En uskalla kertoa poikaystävälleni fetissistä. En halua että hän ajattelee minua ällöttävänä. Mitä teen 🙁 Olenko huono ihminen? 🙁

Asiantuntija vastaa
29.07.2026 klo 09:26 , Väestöliitto
Hei! Kiitos kysymyksestäsi. Meillä ihmisillä on monenlaisia fetissejä, joista useimmat vain rikastuttavat meidän seksuaalisuuttamme. Jotkut fetisseistä ovat sellaisia, että niitä on turvallista ja eettistä myös toteuttaa, osa ei, mutta omissa ajatuksissa ja fantasioissa kaikenlaiset fetissit ovat sallittuja, myös itsetyydyttäessä. Ajatukset eivät ole pettämistä, vain teot ovat.
Kerroit, että et uskalla kertoa poikaystävällesi fetissistäsi, eikä siitä ole mikään pakko kertoa, jos et toivo häneltä minkäänlaista osallistumista fetissisi toteuttamiseen. Suhteessa on suhteen seksi, jonka tulisi koostua asioista, joista molemmat nauttii, sen lisäksi molemmilla voi olla myös omia mieltymyksiä, joista ei ole pakko kertoa toiselle, jos se ei tunnu hyvältä eikä siihen ole mitään tarvetta. Joskus oman fantasian jakaminen kumppanin kanssa voi toki olla myös kiihottavaa molemmille.
Sinussa ei ole mitään outoa eikä ällöttävää, eikä fetissisi määritä millään tavalla arvoasi ihmisenä. Kysymykseesi siitä, mitä sinun pitäisi tehdä, vastaus on, että ei mitään. Olet hyvä juuri noin, ja sinulla on oikeus ajatuksiisi. Ajatuksiamme me emme pysty kontrolloimaan eikä siihen ole mitään syytäkään. Anna itsellesi lupa nauttia sinua kiihottavista ajatuksista!
Mikäli koet edelleen ahdistusta asiasta, kannattaa tulla keskustelemaan siitä seksuaalineuvontachattiimme. Seksuaalineuvontachatin löydät täältä.