Siirry sisältöön
Miksi laukeaminen seksissä on vaikeaa vaikka se tuntuu nautinnolliselta?
ID 283858
Neuvoja laukeamiseen? Minun on todella vaikea laueta ja en tiedä miten onnistun siinä. Olen tyttöystäväni mukaan “haastava” tapaus kun tulen vaan harvoin. Mitä avuksi? Oudointa täs on se et olen aina laukeamassa mutta en pääse loppuun asti. Tyttöystäväni mukaan nautin paljon ja tulen aina todella lähelle orgasmia mut sit en vaan laukea. Olisiko mitään apuja tähän vaivaan?

Asiantuntija vastaa
20.09.2022 klo 14:43 , Väestöliitto
Hei, kiitos viestistäsi. Mietit seksissä laukeamista. Koska seksissä laukeamiseen ja orgasmiin liittyy paljon erilaisia  seikkoja, tarvitsemme tilanteestasi hiukan enemmän tietoa.
Tulisitko meidän ilmaiseen ja nimettömään seksuaalineuvontapalveluun, jossa työntekijä voi tehdä sinulle tarkentavia kysymyksiä, joilla voi olla vaikutuksia juuri sun tilanteeseen. Löydät seksuaalineuvonnan aukioloajat täältä.
Yleisesti voidaan ehkä todeta, että jos sooloseksissä laukeaminen ja orgasmin saaminen koetaan suhteellisen helppona, voi laukeamisongelma seksissä toisen kanssa johtua esimerkiksi suorituspaineista. Joskus myös usein toistuva ja samankaltaisena pysyvä itsetyydystapa voi vaikuttaa siihen, että seksissä toisen kanssa orgasmin ja/tai laukeaminen saaminen on vaikeaa vaikka itsessään seksi olisikin nautinnollista.
Laukeamiseen liittyviin haasteisiin voi auttaa myös se, että ei pyri kohti orgasmia suorituskeskeisesti vaan keskittyy nauttimaan seksuaalisesta kiihottumisesta, seksistä ja kumppanista siinä hetkessä. Joskus tämä voi tuoda mukaan laukeamisen ja orgasmin, kun paine tulemisesta helpottuu.