Siirry sisältöön
Kysymyksiä liittyen yölliseen siemensyöksyyn, pissaleikkeihin ja suuseksiin
ID 283264
Moi. Minulla olisi muutama seksiin liittyvä kysymys. Onko normaalia, että saan joskus yöllä unessa siemensyöksyn, vaikka illalla olisi ollut tyttöystävän kanssa mahtavaa seksiä, joka on huipentunut laukeamiseen ja siemensyöksyyn? Näin on käynyt parin viikon aikana kolmesti, sitä ennen ei. Seksielämämme on muuttumut koko ajan paremmaksi. Olemme nukkuneet alasti pari viime kuukautta, useimmiten lusikka-asennossa. Tyttöystävä on herännyt, kun minulta on tullut siemensyöksy häntä vasten tai päälle. Itse en ole niihin herännyt. Mistä voi johtua, että laukean nukkuessakin, vaikka illalla saan paineet purettua? Olisi myös hyvä tietää yksi hygieniaan liittyvä juttu. Olisi nimittäin mahtavaa saada joskus suuseksiä heti aamulla herättyä, kun on kova aamuerektio. Pitäisikö käydä aamulla pesemässä penis ennen suuseksiä? Pesen tietysti sen illalla puhtaaksi aina seksin jälkeen. Tuleeko siihen yön aikana epämiellyttävää makua tai hajua, vaikka ei yöllä laukeaisi? On itsestään selvää, että haluan olla puhdas tyttöystäväni kanssa ollessa. Kiihottavampaa olisi kuitenkin, jos olisi puhdas ilman aamupesuakin. Kolmanneksi haluaisin tietää, onko turvallista terveydelle maistaa tyttöystävän pissaa? Tiedän, että hän on terve, kuten minäkin. En kai ole jotenkin outo, kun tahtoisin, että tyttöystävä istuisi kasvoillani ja pissaisi suuhuni?

Asiantuntija vastaa
09.09.2022 klo 11:48 , Väestöliitto
Hei ja kiitos kysymyksistäsi. Pohdit monia tärkeitä teemoja seksiin ja kehojen toimintoihin liittyen.
Yölliset siemensyöksyt ovat tavanomaisia, erityisesti nuorena jolloin testosteroiinihormonimäärät ovat korkeat ja sitä erittyy erityisesti aamuyön tunteina.  Kuvailet, että saamasi yölliset siemensyöksyt ovat ajoittuneet öihin, joita on edeltänyt hyvä seksi – se onkin yöllisiä siemensyöksyjä edistävä asia, sillä niitä voi tulla erityisesti silloin kun keho ja mieli on  rentoutunut. Tai ehkä olet nähnyt kiihottavaa unta, jota et vain muista. Yöllä on myös tiettyjä unenvaiheita, jossa elimistö kuljettaa verta ja happea juurikin sukuelimiin, mikä edesauttaa erektion ja siemensyöksyn saamista.
Mietit, pitääkö penis pestä aamulla, jos kumppani haluaa antaa suuseksiä. Peniksen esinahan alle muodostuu päivän ja yön aikana smegmaa eli esinahkatalia, jonka tarkoituksena on pitää penis kosteana. Joidenkin mielestä se maistuu epämiellyttävältä, jos sitä on peniksessä suuseksin aikana. Toisille asialla ei ole niin väliä. Tässä kohtaa ratkaisun tekee kumppanisi, ja jos hän toivoo sinun käyvän aamupesulla ennen suuseksiä, niin on tehtävä.
Kysyt, onko tyttöystäväsi pissan maistaminen epäterveellistä tai onko outoa, jos toivoisit hänen istuvan kasvoillasi ja pissaavan suuhun. Pissaleikit on yksi moninaisten mieltymysten kirjoa. Ja jos asia on kumppanillesi ok, ei sille ole esteitä. Virtsa koostuu pääosin vedestä ja on yleisesti ottaen varsin puhdasta mutta toki pissan mukana elimistöstä poistuu myös kuona-aineita.  Tämän vuoksi virtsaa ei ole suositeltavaa varsinaisesti juoda.
Tervetuloa seksuaalineuvontachattiimme, josta saat vastauksia kysymyksiisi liittyen seksiin ja seksuaalisuuteen. Palvelu on ilmainen ja nimetön. Ja löydät siitä lisää tietoa painamalla tätä kohtaa tekstistä.