BETA Siirry sisältöön

Näin käytät Hyvä kysymys- verkkopalvelua

Hyvä kysymys –verkkopalvelussa oleva tieto ja palvelut ovat kaikkien saatavilla ja maksuttomia. Verkkopalvelun sisältöjä voi selailla ja suurinta osaa palveluista myös käyttää ilman rekisteröitymistä ja kirjautumista palveluun. Palvelussa toimitaan nimettömästi tai nimimerkin turvin.

 

Rekisteröitymistä ja kirjautumista vaativia toimintoja ovat:

  • Keskusteluryhmän keskusteluihin osallistuminen. Kaikille avoimien keskusteluryhmien käytyjä keskusteluja voit selailla kirjautumatta.
  • Kysymys-vastaus -palstalle kysymyksen esittäminen. Julkaistuja Kysymys-vastaus –pareja voit selailla kirjautumatta.

> Rekisteröitymisohjeet (PDF, joka avautuu uuteen selaimen välilehteen)
> Kirjautumisohjeet ja unohtuneen salasanan uusiminen (PDF, joka avautuu uuteen selaimen välilehteen)

Sähköpostiosoitetta vaativia toimintoja ovat:

  • Ajanvarauschatin varauksen tekeminen. Voit myös tehdä ajanvarauksen kirjautuneena, jolloin varausta ei tarvitse vahvistaa ja varauksen tiedot sekä chatin liittymislinkki löytyvät omista tiedoista.

 

Toimintoja, joita voit halutessasi käyttää joko kirjautuneena tai kirjautumatta. Kirjautumatta käyttämiseen vaaditaan vapaavalintainen verkkokeskustelussa käytettävä nimimerkki:

  • Ryhmächat
  • Reaaliaikainen luento, jossa on chat-keskustelu osallistujille.

 

Palvelun käyttö erilaisilla päätelaitteilla ja selaimilla

 

Selaimet

Hyvä kysymys -verkkopalvelua suositellaan parhaan käyttökokemuksen ja tietoturvan vuoksi käyttämään Google Chromen, Mozilla Firefoxin, Apple Safarin tai Microsoft Edgen uusimmilla selaimilla. Internet Explorer-selainta ei suositella käytettäväksi lainkaan, sillä selain on poistumasta käytöstä ja sen käyttöön liittyy tietoturvariskejä. Hyvä kysymys –verkkopalvelu ei tue Internet Explorer –selaimen käyttöä.

 

Päätelaitteet

Hyvä kysymys –verkkopalvelua voi käyttää erilaisilla päätelaitteilla, kuten pöytätietokoneet, kannettavat tietokoneet, tablettitietokoneet ja älypuhelimet. Sivuston näkymä mukautuu käytettävän laitteen näytön kokoon sopivaksi. Erikokoisilla näytöillä valikkojen ja painikkeiden paikat ja komennot eroavat hieman toisistaan. Palvelusta on kuitenkin pyritty tekemään mahdollisimman johdonmukaisesti toimiva ja nopeasti latautuva kaikilla päätelaitteilla.

 

Tietosuoja

Jos käytät palvelua yhteiskäytössä olevalla tietokoneella (kirjastot, oppilaitokset, nettikahvilat jne.) tyhjennä selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Näin varmistat, etteivät samaa tietokonetta myöhemmin käyttävät henkilöt pääse näkemään palvelussa mahdollisesti jakamiasi tietoja. Tutustu myös palvelun rekisteri- ja tietosuojaselosteeseen.

Ruudunlukijat

Palvelu on suunniteltu mahdollisimman selkeäksi ja helppokäyttöiseksi myös sivustoa ruudunlukijoilla selaaville.

 

Näin rekisteröidyt palvelun käyttäjäksi

  • Paina sivuston ylälaidasta löytyvää Rekisteröidy –painiketta
  • Täytä vaaditut tiedot: sähköpostiosoite, valitse itsellesi käyttäjänimi ja salasana. Huomaathan, että valitsemasi käyttäjänimi toimii sekä kirjautumistunnuksena että nimimerkkinä palveluissa. Voit vaihtaa sen halutessasi myöhemmin.
  • Tutustu verkkopalvelun rekisteri- ja tietosuojaselosteeseen ja hyväksy se rastittamalla. Mikäli et halua hyväksyä selostetta, voit jatkaa sivuston käyttöä rekisteröitymättä. Huomaathan, että palvelua käyttämällä hyväksyt kuitenkin evästekäytäntömme.
  • Vastaa varmennuskysymykseen. Varmennuskysymyksen tarkoituksena on estää koneellinen roskapostitus.
  • Paina Rekisteröidy –painiketta.

 

Näin kirjaudut palveluun

  • Paina sivuston ylälaidasta löytyvää Kirjaudu sisään –linkkiä.
  • Kirjoita ylimpään kenttään käyttäjänimesi eli nimimerkkisi tai sähköpostiosoite, jota käytit palveluun rekisteröitymiseen.
  • Kirjoita alimpaan kenttään salasanasi.
  • Paina Kirjaudu sisään –painiketta.

 

Omat tiedot

Rekisteröityneenä ja kirjautuneena sinulle näkyy sivuston ylälaidassa teksti Omat tiedot. Siitä avautuu valikko, jossa ylimpänä olevalta Omat tiedot -sivulta voit vaihtaa käyttäjänimesi/nimimerkkisi ja salasananasi palveluun. Omista tiedoista löydät myös kootusti ajanvarauksesi sekä asiantuntijoille esittämäsi kysymykset vastauksineen.

 

Näin muutat nimimerkkisi

Nimimerkin voit vaihtaa kirjautuneena omista tiedoista löytyvällä Vaihda nimimerkki-painikkeella.

 

Näin muutat salasanasi

Salasanan voit vaihtaa kirjautuneena omista tiedoista löytyvällä Vaihda salasana -painikkeella.

 

Unohtunut salasana

Jos salasana on unohtunut tai kadonnut, vaihda se näin:

  • Paina etusivulta Kirjaudu sisään.
  • Paina avautuvasta näkymästä alimpana olevaa Unohditko salasanasi? -linkkiä.
  • Kirjoita avautuvaan näkymään sähköpostiosoite, jota olet käyttänyt palveluun rekisteröitymiseen.
  • Paina Lähetä pyyntö -painiketta.
  • Saat sähköpostiisi linkin, jota painamalla pääset luomaan uuden salasanan.
  • Huomaathan, että linkki on voimassa vain 24 tuntia. Jos et vaihda salasanaa 24 tunnin sisällä, tulee salasanan vaihtolinkki pyytää uudelleen.
  • Joissain sähköpostiohjelmissa linkki ei näy aktiivisena, jolloin se tulee kopioida ja liittää selaimen osoitekenttään.

Ongelmia unohtunen salasanan palautuksessa?

  • Jos sähköpostia ei kuulu, tarkista sähköpostiohjelmasi kaikki kansiot.
  • Jos sähköpostiosoitettasi ei hyväksytä, olet käyttänyt rekisteröitymiseen jotain muuta sähköpostiosoitetta.
  • Jos et muista, mitä sähköpostiosoitetta olet käyttänyt tai rekisteröitymiseen käyttämäsi sähköpostiosoite ei ole enää käytössä, voit luoda kokonaan uudet tunnukset. Teet sen rekisteröitymällä palvelun käyttäjäksi uudelleen.

 

Näin haet tietoa Hyvä kysymys -verkkopalvelusta

 

 1. Hae tietoa hakutoiminnolla

Sivusto toimii hakukoneen lailla. Kirjoita hakukenttään, mistä asiasta haluat hakea tietoa. Haku on täsmällisin ja nopein tapa löytää etsimäsi sisältö. Voit kokeilla hakua erilaisilla aiheeseen liittyvillä hakusanoilla ja -lauseilla. Hakutulossivun ylälaidassa näkyy, kuinka monta aiheeseen liittyvää sisältöä/palvelumuotoa sivustolta löytyi. Voit halutessasi siis suodattaa hakutuloksen painamalla sinua kiinnostavaa sisältötyyppipainiketta (esim. videot, kurssit, jne.). Jos valitset esim. videot, saat hakutulosnäkymään listauksen kaikista hakemaasi aiheeseen liittyvistä videoista

 

2. Löydä sisältöjä kohderyhmien kautta

Voit selata sisältöjä valitsemalla kohderyhmän, josta olet kiinnostunut. Voit siirtyä kohderyhmäkohtaiselle koontisivulle painamalla etusivulla olevia kohderyhmän otsikkoja. Kohderyhmän koontisivulle pääset myös etusivun oikean yläkulman valikosta valitsemalla Kenelle? ja painamalla valikosta haluamaasi kohderyhmää. Ylätason kohderyhmiä ovat: aikuiset, parit, perheet, nuoret ja ikäihmiset. Ylätason kohderyhmät voivat pitää sisällään myös täsmällisempiä kohderyhmiä. Esimerkiksi perheiden alta löytyy tietoa ja palveluja sateenkaariperheille, yhden vanhemman perheille, uusperheille, monikulttuurisille perheille jne. Muita kohderyhmiä voi hakea myös haun kautta.

Kohderyhmäsivulla on näkymän suodatusvaihtoehdot sekä listaus uusimmista sisällöistä, jotka voit suodattaa sisältötyypin mukaan. Kun olet valinnut sisältötyypin, voit suodattaa näkymän vieläkin täsmällisemmäksi. Valitse lisäksi aihealue, josta olet kiinnostunut. Paina tämän jälkeen Suodata –painiketta ja saat näkymän, johon kootaan sisällöt valitsemallesi kohderyhmälle, valitsemastasi aihealueesta ja valitsemastasi sisältötyypistä.

 

3. Löydä sisältöjä aihealueen kautta

Voit selata sisältöjä valitsemalla aihealueen, josta olet kiinnostunut. Voit siirtyä aihealueen koontisivulle painamalla etusivulla olevia aihealueen otsikkoja. Aihealueen koontisivulle pääset myös etusivun oikean yläkulman valikosta valitsemalla Aihealueet ja painamalla valikosta haluamaasi aihealuetta. Aihealueita ovat: vanhemmuus, parisuhde, hyvinvointi ja terveys, kriisit, nuorten elämä, arki, ihmissuhteet, päihteet ja riippuvuudet, monikulttuurisuus ja seksuaalisuus. Ylätason aihealueet voivat pitää sisällään myös täsmällisempää tietoa. Esimerkiksi seksuaalisuuden alta löytyy tietoa seksuaalisuuden moninaisuudesta, seksistä, seksuaalioikeuksista jne. Täsmällisempää sisältöä voi hakea myös haun kautta.

Aihealuesivulla on näkymän suodatusvaihtoehdot sekä listaus uusimmista sisällöistä, jotka voit suodattaa sisältötyypin mukaan. Kun olet valinnut aihealueen, voit suodattaa näkymän vieläkin täsmällisemmäksi. Valitse lisäksi kohderyhmä, josta olet kiinnostunut. Paina tämän jälkeen Suodata –painiketta ja saat näkymän, johon kootaan sisällöt valitsemallesi kohderyhmälle, valitsemastasi aihealueesta ja valitsemastasi sisältötyypistä.

 

4. Löydä sisältöjä palvelu- ja sisältötyyppien kautta

Voit selata sisältöjä valitsemalla palvelu- tai sisältötyypin, josta olet kiinnostunut. Voit siirtyä palvelujen koontisivulle painamalla etusivulla olevia palvelu- tai sisältötyypin otsikkoja/kuvakkeita. Palveluihin pääset myös etusivun oikean yläkulman valikosta valitsemalla Palvelut ja painamalla valikosta haluamaasi palvelu- tai sisältötyyppiä. Palvelu- ja sisältötyyppejä ovat: artikkelit, videot, podcastit, tehtävät, testit, kurssit, luennot, kysymys-vastauspalstat, keskusteluryhmät, ryhmächatit, ajanvarauschatit, päivystyschatit, puhelimet ja palvelukortit.

Valittuasi palvelu- tai sisältötyypin, voit suodattaa näkymän täsmällisemmäksi valitsemalla kohderyhmän ja aihealueen. Tee valinnat ja paina lopuksi Suodata –painiketta saadaksesi valintojasi vastaavan listausnäkymän. Uusimmat sisällöt listautuvat ylimmäksi.

 

Palvelu- ja sisältötyyppien kuvaukset ja käyttöohjeet

Löydät kustakin palvelu- ja sisältötyypistä tietoa ja toimintaohjeita kyseisen palvelun koontisivulta. Palvelujen kuvaukset ja käyttöohjeet löydät kootusti myös tästä.

 

Artikkelit

Artikkelit ovat tekstimuotoisia tietosisältöjä, jotka järjestöjen asiantuntijat ovat tuottaneet. Artikkelin lopussa voi olla pdf-liitteitä tai linkkipainikkeita. Linkkipainikkeet johtavat sisältöihin ja palveluihin samasta teemasta.

 

Videot

Videot ovat katseltavia ja kuunneltavia videosisältöjä, jotka järjestöjen asiantuntijat ovat tuottaneet. Videot tuodaan Hyvä kysymys –verkkopalveluun upotuksina Youtube-videopalvelusta. Siksi näet videon jälkeen Youtuben automaattisesti suosittelemia muita videosisältöjä. Osa videoista on jo tekstitetty, mutta osasta puuttuu vielä tekstitys. Videon sisältö on pääsääntöisesti kuvattu tekstillä videon alapuolelle.

 

Podcastit

Podcastit ovat kuunneltavia tietosisältöjä, jotka järjestöjen asiantuntijat ovat tuottaneet. Podcastit ovat sivustolle ladattuja MP3-äänitiedostoja. Podcastien sisältö on pääsääntöisesti kuvattu tekstillä podcastin alapuolelle.

 

Tehtävät

Tehtävät ovat tekstimuotoisia tehtäviä. Annettujen ohjeiden avulla voi itsenäisesti työstää tai harjoitella haluamaansa asiaa. Tehtävät voivat sisältää esimerkiksi keskustelemista, kirjoittamista, piirtämistä tai maalaamista. Tehtävän tekeminen voi vaatia tulostimen, kynien, paperin tai muiden välineiden käyttöä.

 

Testit

Kevyiden testien avulla voi arvioida omaa elämäntilannettaan ja pohtia, miten toimia seuraavaksi. Testin aloitussivulla kuvataan testi lyhyesti sekä listataan testin kysymykset tai väittämät. Testi aloitetaan painamalla Aloita testi –painiketta sivun alareunasta. Testeissä esitetään kysymyksiä tai väittämiä, joihin tulee valita parhaiten omaa tilannetta kuvaava vastaus. Vastattuasi pääset etenemään testissä painamalla vastausvaihtoehtojen alapuolella olevaa Seuraava –linkkiä. Voit myös palata aiempaan kysymykseen painamalla Edellinen –linkkiä. Viimeisen kysymyksen jälkeen paina Näytä tulos –painiketta ja saat vastauksen sekä mahdollisia suosituksia ja linkkivinkkejä.

Kurssit

Kurssit ovat tiettyyn aihealueeseen tai elämäntilanteeseen liittyviä oma-apukursseja, joissa on useita jaksoja. Kurssilla voi edetä omaan tahtiin. Jaksot voivat sisältää esimerkiksi luettavia tekstejä, katseltavia videoita, tehtäviä, testejä tai kyselyjä. Kaikki kurssit ovat järjestöjen tuottamia.

  • Osa kursseista on kaikille avoimia.
  • Osa kursseista on suunnattu tietylle kohderyhmälle. Tällaisen kurssin esittelytiedoissa lukee ”Suojattu sisältö”. Tällöin kurssille joko haetaan osallistumisoikeutta täyttämällä kurssin pääsivulla hakemuslomake tai kurssin tuottama järjestö valitsee osallistujat jollain muulla tavalla. Kurssille valittu henkilö saa kurssin järjestäjältä salasanan, jolla kurssin sisällöt saa näkyviin.

 

Luennot

Luennot ovat asiantuntijoiden tai vertaisten tuottamia verkkoluentoja. Osa luennoista on tallenteita ja osa reaaliaikaisia verkkoluentoja, joista muodostuu myöhemmin sivustolle luentotallenne. Voit suodattaa luentojen listausnäkymää sen perusteella, ovatko ne tulossa, käynnissä tai tallenteita. Luentotallenteita voi katsella ja kuunnella koska tahansa. Reaaliaikaisilla luennoilla on tietty aloitus- ja lopetusajankohta. Luentoihin kuuluu luennoitsijan suora videolähetys, luentokalvot, muu ladattava materiaali sekä ryhmächat. Chatissa voi keskustella muiden osallistujien kanssa tai kysyä luennoitsijalta luentoon liittyviä kysymyksiä. Chat sulkeutuu luennon päätyttyä, mutta keskustelu jää tallenteeseen näkyviin. Luentojen liitteenä voi olla lisämateriaalia ladattavina tiedostoina. Luento voi olla myös tietylle kohderyhmälle suunnattu, jolloin luennon tiedoissa lukee ”Suojattu sisältö”. Suojatulle luennolle valitut henkilöt saavat järjestäjältä salasanan tai linkin, jolla luennon sisällöt saa näkyviin.

 

Kysymys-vastauspalstat

Tälle sivulle listautuvat kaikki kysymysvastauspalstat, joita ylläpitävät eri järjestöt. Kysymys-vastauspalstoilla on eri aihealueita ja teemoja. Järjestöt kuvaavat palstan esittelytekstissä palstan teeman sekä aikajänteen, jolla kysymyksiin vastataan. Kysymysvastauspalstalla voit lukea rekisteröitymättä ja kirjautumatta jo julkaistuja kysymys – vastaus-pareja. Jos haluat lähettää asiantuntijalle oman kysymyksesi, tulee sinun olla rekisteröitynyt palvelun käyttäjä. Voit lähettää kysymyksen ainoastaan palveluun kirjautuneena. Mikäli kysymykseen voidaan vastata, asiantuntijamme muokkaavat siitä palstalle julkisen kysymys – vastaus-parin. Vastauksesta poistetaan kaikki tunnistetiedot ennen kysymys – vastaus-parin julkaisemista. Kun kysymykseen on vastattu, saat siitä ilmoituksen, joka näkyy kirjautuneena omissa tiedoissa. Joskus kysymykseen saatetaan vastata vain yksityisesti. Tällöin vastaus tulee näkyviin vain omiin tietoihisi. Jos kysymykseen ei voida vastata tai vastaus löytyy jo kysymys –  vastauspalstalta, saat myös näistä ilmoituksen omiin tietoihin.

 

Keskusteluryhmät

Keskusteluryhmät ovat järjestöjen ylläpitämiä keskustelupalstoja eri aihealueista. Osa keskusteluryhmistä on ajallisesti rajattuja keskusteluja. Keskusteluja käydään kirjoittamalla, nimimerkin turvin. Osa ryhmistä on kaikille avoimia ja niitä pääsevät lukemaan kaikki. Avoimia keskusteluja voi kommentoida rekisteröitymällä Hyvä kysymys -verkkopalveluun ja käyttämällä palvelua kirjautuneena. Osaan ryhmistä tulee hakea osallistumisoikeutta. Osallistumisoikeutta voi hakea ryhmän esittelysivulta löytyvällä lomakkeella. Keskusteluissa tulee noudattaa Suomen lainsäädäntöä ja hyviä tapoja. Keskusteluja moderoidaan tarvittaessa. Keskusteluryhmien kuvauksesta löydät tiedon, koska ryhmän ohjaaja on paikalla ja osallistuu keskusteluun.

 

Ryhmächatit

Ryhmächat on ryhmämuotoinen reaaliaikainen kirjoitettu keskustelu. Keskustelu käydään nimimerkin turvin. Keskustelua ohjaavat järjestöjen asiantuntijat ja/tai koulutetut vertaisohjaajat. Löydät tarkemman esittelyn ryhmästä chatin kuvaustekstistä. Kunkin ryhmächatin kuvauksesta käy ilmi, mikä keskustelun aihe on, mitkä ovat keskustelun säännöt ja kuka keskustelua ohjaa. Chatiin voi liittyä kirjautumatta antamalla itselleen keskustelussa käytettävän nimimerkin. Chatia voi käyttää myös kirjautuneena, jolloin omiin tietoihin tallennettu käyttäjänimi toimii nimimerkkinä. Keskusteluissa tulee noudattaa Suomen lainsäädäntöä ja hyviä tapoja. Keskusteluja moderoidaan tarvittaessa. Chatien lokitiedot poistetaan automaattisesti puolen vuoden kuluessa. Niihin palataan ainoastaan vakavissa huolitilanteissa.

 

Ajanvarauschatit

Ajanvarauschat on kahdenkeskinen reaaliaikainen kirjoitettu keskustelu asiantuntijan kanssa. Keskustelu käydään nimimerkin turvin. Vapaista vastaanottoajoista varataan itselle sopiva aika. Jos teet ajanvarauksen kirjautuneena, tallentuu tieto ajanvarauksesta omiin tietoihisi, eikä varausta tarvitse vahvistaa. Omista tiedoista pääset myös perumaan varatun ajan Peru ajanvaraus –painikkeella sekä liittymään chatiin Liity chatiin -painikkeella, kun ajanvaraus alkaa. Jos chat ei ole avautunut näkymään ajanvarauksen alkaessa, päivitä sivu. Muistathan perua aikasi, jos et pääsekään vastaanotolle, jotta ajan voi varata joku muu.

Jos olet rekisteröitymätön käyttäjä, tarvitset ajanvarauksen tekemiseen toimivan sähköpostiosoitteen, johon lähetetään varauksen vahvistusviesti. Varaus tulee vahvistaa tunnin kuluessa varauksen tekemisestä, muuten aika vapautuu ja on varattavana taas sivustolla. Varaus vahvistetaan vahvistussähköpostiviestissä olevaa Vahvista ajanvaraus -linkkiä painamalla. Vahvistuksen jälkeen samaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään ajanvarauksen tiedot sekä linkki, jolla chatiin pääsee sovittuna ajankohtana. Viestissä on myös linkki, jota painamalla varauksen voi perua. Peruutuksesta lähtee asiantuntijalle ilmoitus. Jos et saa sähköpostiisi varauksen vahvistusta tai chatin liittymislinkkiä, tarkistathan sähköpostiohjelmasi kaikki kansiot. Viesti on voinut ohjautua esimerkiksi roskapostikansioon, tarjouksiin tai ilmoituksiin.

Mikäli asiantuntija joutuu perumaan varauksen, tulee siitä käyttäjän sähköpostiin ilmoitus. Hyvä kysymys –palveluun rekisteröityneelle käyttäjälle varatut ajat, liittymis- ja peruutuslinkit näkyvät kirjautuneena kohdasta ”Omat tiedot” (sivun oikea yläkulma).

 

Katso myös sivun lopusta vastauksia seuraaviin usein kysyttyihin kysymyksiin ajanvarauschateista:

> Mitä jos en saa varauksen vahvistusviestiä tai chatiin liittymislinkkiä?
> Miten perun varaamani ajan?
> Miksi ajanvaraus pitää vahvistaa?

 

Päivystyschatit

Päivystyschat on kahdenkeskinen reaaliaikainen kirjoitettu keskustelu. Keskustelu käydään nimettömästi asiantuntijan kanssa. Päivystyschatin käyttö ei edellytä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Asiantuntija ottaa keskustelijoita vastaan jonotusjärjestyksessä päivystyschatin aukioloaikana. Päivystykseen pääsee jonon kautta. Chatin jonoon liitytään näin:

– Paina chatin esittelytekstistä löytyvästä Liity chatiin –painikkeesta

– Kirjoitta avautuvaan kenttään lyhyt tervehdys varataksesi paikan jonossa. HUOM, kirjoita varsinainen kysymyksesi asiantuntijalle vasta, kun olet päässyt sisään chatiin.

– Sinulle avautuu näkymä, jossa kerrotaan, monentena olet jonossa.

Paikkasi jonossa vapautuu seuraavalle, jos suljet selaimen tai siirryt samassa selainikkunassa toiselle sivustolle.

 

Puhelimet

Puhelimet kokoaa yhteen järjestöjen maksuttomia puhelinpalveluita. Puhelinpalvelun esittelyissä on palvelun kuvaus, puhelinnumero ja palvelun aukioloajat.

 

Palvelukortit

Palvelukortit esittelevät maksuttomia järjestöjen palveluja, jotka eivät sijaitse Hyvä kysymys -palvelussa. Nämä palvelut voivat olla mobiilipelejä- tai sovelluksia, kasvokkain toteutettavia palveluja tai laajempia verkkopalvelukonaisuuksia. Palvelukorteista löydät palvelun lyhyen esittelyn sekä tiedon, mistä palvelun löytää. Linkin kautta pääset siirtymään kyseiseen sovellukseen tai verkkopalveluun. Palvelukortteja voi suodattaa Paikkakunnat-suodattimen avulla. Suodattimessa näkyvät sillä hetkellä tarjolla olevat maantieteelliset alueet. Rastita haluamasi alue ja paina Suodata-painiketta.

 

Palaute palvelusta ja sisällöistä

Voit antaa jokaisesta yksittäisestä sisällöstä pikapalautetta sivun lopussa olevilla hymiö-painikkeilla. Kysymme kunkin sisällön yhteydessä, oliko tästä sisällöstä tai palvelusta sinulle apua. Voit arvioida asteikolla 1-5, kuinka hyvin onnistuimme sinua auttamaan. Pikapalaute lähetetään heti, kun painat hymiötä. Tämän jälkeen näet tekstin, jossa kiitetään palautteesta ja tarjotaan mahdollisuutta antaa kirjallista palautetta. Jos haluat antaa sanallista palautetta, rastita En ole robotti -ruutu ja kirjoita haluamasi kirjallinen palaute. Paina lopuksi Lähetä palautetta -painiketta.

Löydät etusivun lopusta, oikean yläkulman valikosta sekä alatunnisteesta yleisen palautekanavan ”Anna palautetta”. Tällä toiminnolla voit antaa yleisemmin palvelusta palautetta koskien palvelun teknistä toimivuutta, saavutettavuutta, sisältöä, käyttökokemusta ja käytettävyyttä tai jotain muuta. Teemme palvelua sinua varten, joten arvostamme suuresti palautettasi ja käytämme sitä palvelujemme ja sisältöjemme kehittämiseen.

 

Sisällön jakaminen sosiaalisen median kanaviin

Voit halutessasi jakaa sisältöjä sosiaalisen median kanaviin. Jokaisen sivun oikeassa yläosassa on Jaa-painike, josta avautuu jakomahdollisuus Facebookiin, Twitteriin ja LinkedIniin. Voit aina jakaa sisältöä myös yksityisviestillä kopioimalla sivun osoitteen ja jakamalla sen yksityisviestinä esimerkiksi WhatsApissa, Messengerissä, sähköpostilla tai tekstiviestinä. Monilla älypuhelimilla sisältöjä voi jakaa myös puhelimesta suoraan.

_________________________________________

Tutustu myös usein kysyttyihin kysymyksiin palvelun käytöstä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, lähetä tällä lomakkeella palvelun ylläpitoon palautetta, jossa kuvaat ongelmatilanteen.