BETA Siirry sisältöön

Käyttötuki ja usein kysytyt kysymykset

Kokoamme tälle sivulle vastauksia palvelumme käyttöä koskeviin, useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, anna palvelustamme tällä lomakkeella palautetta, jossa kuvaat ongelman. Selvitämme sen ja lisäämme vastauksen tälle sivulle, jotta siitä on hyötyä myös muille käyttäjille. Tutustu myös huolella palvelun käyttöohjeisiin.

Ajanvarauschatit

  • Ajanvarauschattini on alkanut, mutta chat ei tule näkyviin. Miksi chat-ikkunaa ei näy?
  • Mitä jos en saa varauksen vahvistusviestiä tai liittymislinkkiä?
  • Miten perun varaamani ajan?
  • Miksi ajanvaraus pitää vahvistaa?

 

Ajanvarauschattini on alkanut, mutta chat ei tule näkyviin. Miksi chat-ikkunaa ei näy?

Jos ajanvarauksesi on jo alkanut, eikä se näy kutsulinkilläsi avautuvassa näkymässä, päivitä sivu. Chat-ikkuna tulee näkyviin vasta, kun asiantuntija on avannut chat-huoneen. Asiantuntija avaa huoneen vasta siihen kellonaikaan, johon ajanvaraus on tehty.

 

Mitä jos en saa varauksen vahvistusviestiä tai liittymislinkkiä?

Kun olet painanut Varaa aika –painiketta, saat sähköpostiisi viestin, jossa sinua pyydetään vahvistamaan varauksesi. Varaus tulee vahvistaa sähköpostissa olevaa Vahvista ajanvaraus -linkkiä painamalla tunnin kuluessa, muuten aika vapautuu takaisin varattavaksi sivustolle.

Jos varauksen vahvistuspyyntöä sisältävää sähköpostia ei tullut, tarkista kaikki sähköpostiohjelmasi kansiot, kun ilmoitukset, roskaposti tai mainokset. Viesti on voinut mennä sähköpostiohjelmasi asetuksista riippuen johonkin muuhun, kuin saapuneet -kansioon.

Kun olet vahvistanut ajanvarauksesi, saat toisen sähköpostiviestin, joka ilmoittaa, että varauksesi on vahvistettu.

Sähköposti sisältää

  • ajanvarauksen tiedot: aihe, asiantuntija, jolle aika on varattu, ajanvarauksen päivämäärä ja kellonaika
  • linkin, jota painamalla pääset liittymään chatiin, kun ajanvaraus alkaa.

Jos liittymislinkkiä sisältävää sähköpostia ei tullut, tarkista kaikki sähköpostiohjelmasi kansiot, kun ilmoitukset, roskaposti tai mainokset. Viesti on voinut mennä sähköpostiohjelmasi asetuksista riippuen johonkin muuhun, kuin saapuneet -kansioon.

Jos viestiä ei löydy mistään kansiosta, tarkista sivustolta, onko varaamasi aika palautunut uudelleen sivustolle varattavaksi. Tämä on merkki siitä, että varausta ei ole vahvistettu tunnin sisällä vahvistusviestin saapumisesta. Varaus tulee vahvistaa tunnin sisällä varauksen tekemisestä, muuten se palautuu vapaaksi ajaksi sivustolle.

VINKKI: Ajanvarausten tekemistä ja ajanvaraukseen siirtymistä voi helpottaa, jos käytät palvelua kirjautuneena. Tällöin varausta ei tarvitse vahvistaa ja varauksesi tiedot ja chatiin liittymislinkki löytyvät kätevästi omista tiedoistasi.

 

Miten perun varaamani ajanvarauschatin?

Jos olet rekisteröitynyt käyttäjä, kirjaudu sisään ja siirry oikeasta yläkulmasta omiin tietoihin. Näet avautuvassa näkymässä ajanvarauksesi sekä painikkeen peru ajanvaraus. Paina Peru ajanvaraus -painiketta.

Jos et ole rekisteröitynyt käyttäjä, löydät ajanvarauksen peruutuslinkin saamastasi sähköpostista, jossa on myös vahvistetun varauksesi tiedot ja chatiin liittymislinkki. Voit peruuttaa varaamasi ajan Peru ajanvaraus –linkistä.

Tieto peruutuksesta lähtee chatin ylläpitäjälle ja aika vapautuu sivustolle varattavaksi.

 

Miksi varaus pitää erikseen vahvistaa?

Varmistamme, että henkilö, joka on tehnyt ajanvarauksen, on tehnyt henkilökohtaisesti varauksen ja on annetun sähköpostiosoitteen haltija ja, että annettu sähköpostiosoite toimii. Varauksen vahvistamisen jälkeen samaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään varauksen tiedot sekä linkki, jota painamalla pääsee chatiin, kun ajanvaraus alkaa.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, lähetä tällä lomakkeella palvelun ylläpitoon palautetta, jossa kuvaat ongelmatilanteen.