Siirry sisältöön
Tappaako käsidesi siittiöt?
ID 185050
Hei 🙂 Osaatteko sanoa, että millainen vaikutus desifiointiaineella on siittiöihin (kuoleeko ne siihen vai ei)? Pelkään siis olevani raskaana, sillä poikaystäväni lauetessa käsiseksin jälkeen päätti hän tyydyttää minua samalla kädellä, millä oli koskenut penikseensä. Poikaystävä kuitenkin käytti desifiointiainetta tässä välissä, joten jos hänellä oli siittiöitä sormissaan, niin olivathan ne kerenneet kuolla?

Asiantuntija vastaa
26.05.2020 klo 11:28 , Väestöliitto
Moikka, kiitos kysymyksestäsi!
Kerrot, että pelkäät olevasi raskaana koska kumppanisi antoi sinulle käsiseksiä käsillä, joissa saattoi olla spermaa. Kirjoitat, että kumppanisi oli käyttänyt  desifiointiainetta ennen käsiseksin antamista ja nyt mietit, onko sillä ollut vaikutusta siittiöihin.
Raskauden alkaminen käsien välityksellä on periaatteessa mahdollista, mutta käytännössä se ei ole tavallinen raskaaksi tulemisen tapa. On mahdollista, että  käsidesin ainesosat ovat tappaneet siittiöt mutta varmuutta tästä ei ole. Jos olet huolissasi raskaudesta, tee raskaustesti kolmen viikon kuluttua riskitilanteesta.
Desinfiointiaineet on tarkoitettu vain ulkoiseen käyttöön. Siispä seuraavalla kerralla, turvallisempi ja parempi tapa huolehtia käsihygieniasta ennen ja jälkeen seksin on tavanomainen vesipesu, jossa käytetään saippuaa.
Jos asiasi edelleen huolettaa sinua, tule seksuaalineuvontachattiimme joka on ilmainen ja nimetön. Olemme auki neljänä päivänä viikossa. Painamalla tästä, saat lisätietoa chateista.