Siirry sisältöön
Pitäisikö olla huolissaan?
ID 186979
Aloin seurustelemaan 14 vuotiaan kanssa kun olin 17. Harrastimme silloin seksiä. Nyt kun olen 18 ja hän 15 ja harrastimme vielä seksiä. Aina siis oli molempien suostumus. Meille tuli ero ja tyttö uhkaa soittaa poliiseille siitä että harrastimme seksiä. Pitäisikö olla huolissaan?

Asiantuntija vastaa
04.06.2020 klo 11:29 , Väestöliitto
Hei.
Kiitos viestistäsi. Kuulostaa tosi kurjalta, että seurustelusuhteenne on päättynyt kuvailemissasi tunnelmissa. Tosi hyvä, että otit yhteyttä tämän palstan kautta, etkä jäänyt miettimään asiaa itseksesi. Suosittelen, että toimit samoin myös jatkossa. Läheisten lisäksi, voit jutella asiasta työntekijämme kanssa seksuaalineuvontachatissa, joka löytyy osoitteesta vaestoliitto.fi/nuoret Voit olla myös itse yhteydessä poliisiin ja kysyä neuvoa, kertomalla asiasta omasta näkökulmastasi. Voit ottaa yhteyttä esimerkiksi nettipoliisin, joiden yhteystiedot löytyvät tämän linkin kautta.
Kirjoitat, että tyttö uhkaa soittaa poliisille. Tytöllä on oikeus tehdä niin. Ilmoituksen vastaanotettuaan poliisi arvioi, onko asiaa syytä tutkia tarkemmin. Jos he ottavat sinuun yhteyttä, niin saat mahdollisuuden selvittää ja kertoa asiasta omasta näkökulmastasi. Sinun kannattaa nyt säilyttää kaikki mahdolliset aihetta käsittelevät viestit ja keskustelunne tytön kanssa. Niistä voi olla apua, jos poliisi päättää tutkia asiaa tarkemmin.
Kysyt viestissäsi, pitäisikö olla huolissaan? Huolisssaan oleminen ei varsinaisesti auta mitään, mutta huolestuminen on varsin tavallista yllättävissä ja odottamattomissa tilanteissa. Jos huomaat huolen itsessäsi nousevan, niin älä jää sen kanssa yksin, sillä usein huoli pienenee, kun siitä voi puhua toiselle ihmiselle ja saa tilanteeseen tukea.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua ja palaathan tarvittaessa asiaan!