Siirry sisältöön
Pitäisikö masturboinnikin tuntua jotenkin hyvälle?
ID 191371
Hei, olen 14-vuotias poika. Ihmettelen, että onko jokin minussa vikana. Nimittäin kun masturboin, niin en oikein tunne mitään. Ainoa asia mikä tuntuu hyvältä ja ylipäätänsä tuntuu on ejakulaatio. Pitäisikö masturboinnkn muutenkin tuntua jotenkin hyvälle, koska minä en oikein tunne mitään?

Asiantuntija vastaa
23.06.2020 klo 15:14 , Väestöliitto
Moi!
Kiitos viestistäsi. Ihan mahtavaa, että pyydät tällä tavalla apua itsellesi, kun sinusta tuntuu, että jokin on vikana. Vastausta kirjoittaessani huomasin, että olisin halunnut esittää sinulle tarkentavia kysymyksiä viestiisi liittyen. Voisikin olla hyvä, että tulet juttelemaan tästä lisää seksuaalineuvontachatiimme kattavamman vastauksen saadaksesi.
Masturboida voi monesta syystä (seksuaalinen halu, rentoutuminen, ajanviete jne.), mutta usein siihen liittyy jonkinlainen mielihyvän kokemus ja nautinto, joka saa ihmiset myös toistamaan toimintaa. Jos masturboiminen ei ole oma juttu, niin silloin sitä ei  myöskään tarvitse tehdä, tai sitten voi miettiä, mitä voisi tehdä toisella tavalla, jotta kokemus olisi erilainen.
Sinä mainitset, että sinusta tuntuu masturboidessa hyvältä ejakulaatio, mutta muuten et tunne mitään. Minua kiinnostaisikin kuulla, mitä muita odotuksia sinulla on hyvältä tuntumiselle. Silloin olisi myös helpompi miettiä keinoja, miten siihen tavoitteeseen voisi päästä.
Päättelen viestistäsi, että kiihottuminen sinulta onnistuu. Tarvittaessa sitä voi kuitenkin lisätä fesimerkiksi seksifantasioilla ja muilla itseä kiihottavilla jutuilla. Myös oma rauha ja hetkeen keskittyminen voivat auttaa tunnistamaan tunnelmia ja tuntemuksia. Liukuvoidettakin kannattaa kokeilla, sillä se muuttaa kosketuksen tuntumaa.
Toivottavasti vastauksesta on sinulle apua. Vihreistä linkkilaatioista voit lukea artikkeleita, mainitsemistani aiheista. Palaa tarvittaessa asiaan seksuaalineuvontchatissamme.