Siirry sisältöön
Voiko tyttö kiihottua tytön vartalosta, vaikka kokeekin olevansa hetero?
ID 236610
Olen 16-vuotias tyttö. Onko normaalia jos kiihotun katsoessa pokee, naisen vartalosta enkä miehen? En ihastu tyttöihin tai tykkää tytöistä… Ihan heteroksi olen luokitellut itseni. Kiihotun kyllä miehistäkin silloin, kun harrastan seksiä. Koen silti naisen vartalon olevan kiihottavampi videoissa ja uimahalleilla. Onko tälle jotain ”lokeroa” nimitystä tai jotain? Haluaisin tietää, miksikä voisin myöntää itseni.

Asiantuntija vastaa
30.11.2020 klo 13:34 , Väestöliitto
Kiitos yhteydenotosta nettineuvontaan!
Kerrot viestissäsi pohdinnoistasi seksuaalisen suuntautumisen suhteen. Kerrot, että koet olevasi hetero, mutta naisen vartalo on mielestäsi visuaalisesti ajateltuna kiihottavampi. Kysyt viestissäsi, että mitä tämä mahtaa tarkoittaa, ja onko se “normaalia”.
Tilanteesi kuulostaa hyvin tavalliselta ja normaalilta. Se, mitä ulkoisesti koet kiihottavaksi ei määritä sinun seksuaalista suuntautumistasi. Jos koet itsesi heteroksi, niin voit huoletta luottaa kokemukseesi. Ihminen voi kiihottua monenlaisista asioista eikä tällä välttämättä ole tekemistä sen kanssa, kenen kanssa toivoo seksiä tai romanttista suhdetta. Se, mistä kiihottuu ei myöskään määritä esimerkiksi sitä, minkälaisesta seksistä pitää.
Kun tämän tyyppistä tilannetta tarkastelee esimerkiksi googlen avulla, niin on tavallista törmätä ristiriitaiseen tietoon siitä, mitä kukin seksuaaliselta suuntautumiseltaan on. On tärkeää tietää, että seksuaalisen suuntautumisen määrittely on jokaisen henkilökohtainen asia, jota tulee kunnioittaa. On totta, että seksuaalinen suuntautuminen voi muovautua ajassa, ja toisaalta esimerkiksi heteronaista voi kiinnostaa kokeilla seksiä naisen kanssa eikä tällä välttämättä ole tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Kannattaa luottaa omaan mututuntumaan ja toisaalta antaa myös itselleen tilaa ja aikaa pohtia näitä asioita. Seksuaalisen suuntautumisesta ei välttämättä koskaan tarvitse olla täysin varma. 🙂
Mikäli tämä aihe kovasti pohdituttaa, niin tule ihmeessä juttelemaan lisää aiheesta seksuaalineuvontachattiimme.