Siirry sisältöön
Kuinka lähestyä ihastusta somessa?
ID 117835
Hei! Olen todennut olevani homo. Olen kovin epävarma, kuinka jotakin ihastusta tulisi lähestyä esimerkiksi netissä/somessa. Kaverille kertominen olisikin helpompaa, mutta uusia kontakteja on pelottava hankkia.

Asiantuntija vastaa
11.10.2019 klo 10:53 , Väestöliitto
Hei, kiitos kysymyksestäsi. Ihastuksen lähestyminen on aina jännittävää, sillä siinä on pelissä suuret tunteet.
Toista ihmistä lähestyttäessä on tärkeää, että on oma itsensä eikä yritä esittää jotain muuta kuin on. Toista kohtaan kannattaa käyttäytyä ystävällisesti ja huomaavaisesti. Somessa helppo tapa aloittaa tutustuminen on esimerkiksi tykätä hänen somepostauksistaan tai kommentoida niitä kivalla tavalla. Jos keskusteluyhteys on jo auki, voit kysellä toisen kiinnostuksen kohteista. Sometutustumisen jälkeen onkin sitten helpompi ehdottaa sellaista yhteistä tekemistä, joka kiinnostaa molempia.
Kannattaa lukea artikkelimme Kuinka lähestyä ihastusta?
Mikäli haluat, voit tulla keskustelemaan tilanteestasi lisää seksuaalineuvontachattiimme tai soittaa Poikien Puhelimeen.