Siirry sisältöön
Kuinka ejakulaation saisi aikaan?
ID 187384
Moi, olen 14 v. poika, ja itsetyydyttänyt useita, useita kertoja, mutta en saa mitään ulos. Kuinka ejakulaation saisi aikaan, usein aamulla herätessäni huomaan siemennestettä lakanalla, mutta se on laiha lohtu, koska haluaisin saada itsekin sitä aikaan. Kiitos jo etukäteen!

Asiantuntija vastaa
04.06.2020 klo 09:59 , Väestöliitto
Moi.
Kiitos viestistä, jossa kysyt, miten siemensyöksyn saisi tulemaan. Kerrot, että usein aamulla huomaat siemenestettä lakanalla. Päättelen siitä, että siemensyöksy tapahtuu kyllä. Yhteydet peniksessä vaikuttavat olevan kunnossa ja kehosi toimii oikein. Voisi siis kuvitella, että oikeanlaisissa olosuhteissa siemensyöksy onnistuu myös esimerkiksi itsetyydyttämällä.
Joskus voi olla kuitenkin niin, että meidän omat ajatukset ja tunnelmat estävät kehon toimintaa. Ihmisen keho toimii yhdessä mielen kanssa. Jos olet esimerkiksi kovasti huolissaan tai vaikka kärsimätön siemensyöksyn suhteen, niin se voi jopa estää sen. Ehkä voit yrittää nauttia itsetyydyttämisestä tavoittelematta tai ajattelematta siemensyöksyä.
Jäin myös miettimään, koetko saavasi kuitenkin orgasmin, kun esimerkiksi itsetyydytät? Orgasmi ja siemensyöksy ovat kaksi eri asiaa, mutta tapahtuvat yleensä yhtä aikaa. Toki voi olla myös niin, että jompikumpi jää tulematta.
Jos  pulma jatkuu, niin palaa asiaan seksuaalineuvontachatissamme. Tarkempien tietojen ja keskustelun avulla voimme auttaa ja ohjata sinua paremmin. Linkitän myös alla oleviin linkkilaatikoihin muutamia artikkeleita, joista voisi olla sinulle apua.
Mukavaa kesää!