Siirry sisältöön
Ihastuminen parhaaseen kaveriin
ID 117841
Hei! Olen ollut ihastuneena parhaaseen kaveriini jo pidemmän aikaa. Kohdallani voitaisiin puhua jopa rakastumisesta. Olemme tekemisissä miltein joka päivä enkä tahdo päästä yli kyseisestä henkilöstä. Asiaa vaikuttaa myöskin yhteinen kaveriporukka, se että olemme molemmat poikia. Olen asiasta jo kertonut ja ajoittain asia kaveriani ahdistaakin.

Asiantuntija vastaa
11.10.2019 klo 10:55 , Väestöliitto
Hei, kiitos kysymyksestäsi. Mikäli ymmärrän kysymyksesi oikein, ihastumisesi/rakastumisesi on yksipuolista ja toivoisit pääseväsi siitä yli. Niin kuin rakastumisen tunnetta ei voi saada alkamaan pakolla, se ei myöskään lopu pakolla, varsinkin, kun kyseessä on paras kaveri, joka on läheinen ja jonka kanssa on paljon tekemissä.
Asiaan auttaa oikeastaan vain aika ja sen hyväksyminen, että kaverisuhde on ainoa suhdemuoto, jonka hänen kanssaan voit saada. Myös uusiin ihmisiin tutustuminen ja uusi ihastus on hyvä keino saada toivoton ihastus vaimenemaan.
Myös kaverisi ajoittainen ahdistuksentunne on ihan ymmärrettävää, sillä on rankka kokemus, kun ei pysty vastaamaan itselleen tärkeän ihmisen tunteisiin. On hienoa, jos pystytte puhumaan asiasta, ettekä anna sen pilata ystävyyttänne.
Mikäli haluat, voit tulla keskustelemaan tilanteestasi lisää seksuaalineuvontachattiimme tai soittaa Poikien Puhelimeen.